اسرائیل توانایی غافلگیر کردن ایران را ندارد

صفحه اصلي

ايميل مطالب پروفايل مدير رهبري پشتيباني

مذهبی
سیاسی
آموزشی
فرهنگی
نرم افزار
تصاویر
جنگ نرم چیست
شبکه های ماهواره ای
شیطان پرستی
قالب وبلاگ

رزمنده سایبری
warning
مقاومت
یا فاطمه
بازنده
همیشگی
قاصد
ایرانی
بمب
شهیدی
که
نماز
نمیخواند امّا
هشدار! - لطفا جنگ نرم را جدی بگیرید!
imam khamenei

اسرائیل توانایی غافلگیر کردن ایران را ندارد

نويسنده : رزمنده سایبری

موضوع : <-CategoryName->


اسرائیل توانایی غافلگیر کردن ایران را ندارد

پدافند عراق در ساعت 35/5 دقیقه بعد از ظهر یکی از روزهای گرم ژوئن در سال 1981 توسط شانزده جت نیروی هوایی اسرائیل که در زیر خط رادار و در موازت صحرا پرواز 


 

می کردند غافلگیر شد. هواپیماهای اسرائیلی در سکوت رادیویی و زیر خط رادار طبق یک برنامه ریزی کاملا حساب شده به اهداف خود در جنوب بغداد رسیدند و در کمتر از 90 ثانیه تمامی تاسیسات هسته ای عراق را نابود کردند. آنها قبل از آنکه پدافند هوایی عراق بتواند واکنش موثری از خود نشان دهد، اهداف خود را نابود کرده و بدون اینکه  کوچکترین صدمه ای ببینند به سوی تل آویو باز گشتند. 


 

یکی از دلایل موفقیت آمیز بودن آن حمله مخفیانه بودن آن بود. وزارت دفاع اسرائیل خبر برنامه ریزی چنین حمله ای را حتی از سران کاخ سفید پنهان نگه داشته بود و بدون اینکه از آنها اجازه بگیرند تصمیم به حمله به تاسیسات هسته ای عراق گرفتند.



 

اما مشکل فعلی اسرائیل این است که آنها دیگر نمی توانند یک حمله غافلگیرانه نظیر آنچه که در "اوسیراک" انجام دادند را در ایران عملی کنند زیرا در حال حاضر نیروهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس حریم هوایی عراق و منطقه خلیج فارس را کنترل 


 

می کنند و اگر هواپیماهای اسراییلی بخواهند اقدامی علیه ایران انجام دهند باید از آمریکایی های اجازه بگیرند که آمریکا به راحتی با آن موافقت نمی کند زیرا در حال حاضر آمریکا در عراق به گل نشسته است و همراهی با اسرائیل در یک جنگ جدید دیگر کابوسی برای ارتش آمریکا ایجاد می کند که اقتدار آمریکا در جهان را زیر سوال می برد, از طرفی اسرائیل به سختی می تواند بر فراز کشورهای عربی پرواز کند زیرا آنها دارای روابط سیاسی و اقتصادی گسترده ای با ایران می باشند و به علت عقاید دینی و مذهبی نزدیکی که با ایرانیان دارند اجازه پرواز به هواپیماهای اسرائیلی برای حمله به ایران را نمی دهند.



 

در تئوری  جنگنده های اسرائیلی می توانند از پایگاه هایی در ترکیه به سوی اهداف مورد نظر در ایران پرواز کند. اما صدور چنین مجوزی ازسوی آنکاارا، بسیار غیرمحتمل است،چراکه هرچند ترکیه نسبت به د برنامه هسته ای ایران برازنگرانی می کند ،ولی مخالف اقدام بازدارنده علیه برنامه هسته ای ایران می باشد و از سوی دیگر اردوغان مجبور است پیش از هر نوع تصمیمی بازتاب های آنرا بر امنیت ترکیه و تمامی منطقه خاورمیانه بررسی نماید.



 

به هر حال اگر اسرائیل نهایتا موفق به کسب رضایت ترکیه برای استفاده از حریم هوایی این کشور برای حمله گردد باز نمی تواند یک حمله هوایی غافلگیرانه را اجرا نماید زیرا از طرفی سیاستمداران و فرماندهان عالی رتبه نظامی ایران از حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای عراق درس گرفتند و تمامی مراکز و تاسیسات هسته ای خود را در سراسر ایران و در اعماق زمین پخش کرده اند که حتی موفقیت حمله به آن مراکز نمی تواند خسارات جدی بر آنها وارد آورد، و از سوی دیگر در صورت مخابره  خبر حمله هوایی به یکی از تاسیسات هسته ای ایران تمام پدافند هوایی ایران به حالت آماده باش در می آید و نیروی هوایی ایران با کمک پدافند هوایی ایران که در مناطق مذکور به شدت مجهز بوده و از آموزش های خاصی برخوردار شده است ابتکار عمل را از دست نیروی هوایی اسرائیل خارج کرده و ضربات سختی را بر هواپیماهای مهاجم وارد


 

 می آورد.


 

 در حقیقت باید گفت که هواپیماهایی اسرائیلی که بتوانند وارد آسمان ایران شوند دیگر نمی توانند از حریم هوایی ایران خارج گردند و توسط پدافند هوایی ایران شکار می شوند. 



 

بنابراین اگر اسراییل بخواهد به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند باید چندین بار اقدام به یک حمله هوایی گسترده نماید

هواپیماهایی اسرائیلی که بتوانند وارد آسمان ایران شوند دیگر نمی توانند از حریم هوایی ایران خارج گردند و توسط پدافند هوایی ایران شکار می شوند.

که موفقیت آمیز بودن چنین حملاتی بعید به نظر می رسد چون ایران از توان دفاعی بالا و یک پدافند هوایی مجهز و آموزش دیده برخوردار است.



 

بنابراین برای منهدم کردن موفقیت آمیز تاسیسات هسته ای ایران، اسرائیل باید اطلاعات کاملی در مورد مکان دقیق تاسیسات هسته ای ایران داشته باشد. برای اینکار نه تنها عکس برداری هوایی از مناطقی که تاسیسات هسته ای ایران مثل بوشهر و نطنز لازم است بلکه باید سایر تاسیسات ایران شامل کارگاه های تولید سانتریفوژ و غیره نیز نابود گردند که این مسأله با توجه به قابلیت های بسیار بالای نیروی هوایی و توانایی پدافند هوایی ایران غیرممکن است. با توجه به موارد فوق به نظر می رسد که احتمال حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران علاوه بر آنکه با ریسک بالای توام خواهد بود، برای این کشور مخاطراتی نیز به همراه خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 18 مرداد 1391


مطالب گذشته

·

مردم در 9 دی حرفشان را زدند نه در انتخابات 24 خرداد ارسال در : 1393/10/05 19:51

·

9دی بلندترین فریادو حساس ترین هشدار به خودی های نظام است ارسال در : 1393/10/05 16:27

·

خاکریز خاطرات ارسال در : 1393/09/27 21:43

·

دیروز و امروز ..... ارسال در : 1393/09/27 21:43

·

وقتی دلبر داری،باید از بقیه دل برداری... ارسال در : 1393/06/22 01:07

·

چند توصیه برای «دنیای مجازی‌» ارسال در : 1393/06/22 01:02

·

تبدیل هوشمند جملات تایپ شده به فارسی و انگلیسی در فایرفاکس ارسال در : 1393/06/21 23:58

·

آرزویم را شهادت مینویسم ارسال در : 1393/06/21 23:54

·

نگاه به نامحرم... ارسال در : 1393/06/21 23:53

·

اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای ارسال در : 1393/06/21 23:50

·

ما اهل توئیم ارسال در : 1393/06/21 23:50

·

"سرباز" دیگر نمی آید... ارسال در : 1393/1/6 15:23

·

برای هر کی که خوندم شهید شده! ارسال در : 1393/1/6 15:22

·

ملت باید خود را قوی کند ارسال در : 1393/1/4 22:7

·

پیر ما گفت ... ارسال در : 1392/12/16 11:16

·

دانلود مستند عملیات آسمان جنایات عبدالمالک ریگی ارسال در : 1392/12/11 22:56

·

وای بر مردمانی که اگر مسلمانی کنی تو را خاص تعریف کنند! ارسال در : 1392/12/11 22:53

·

.htm"> دنیا "بداند.............. ........... " <ما تا اخر ایستاده ایم > ارسال در : 1392/12/11 22:40

·

جنگ نرم را جدی بگیرید! ارسال در : 1392/12/11 22:40

·

هشدار! - لطفا جنگ نرم را جدی بگیرید! ارسال در : 1392/12/11 22:27




ما از خم پرجوش ولایت مستیم عهدی ازلی با ره مولا بستیم بنگر که وظیفه چیست در این میدان ما افسر جنگ نرم آقا هستیم ********************* نام من سرباز کوی عترت است.... دوره ی آموزشی ام هیئت است... پادگانم چادری شد وصله دار...... سر درش عکس علی با ذوالفقار..... ارتش حیدر محل خدمتم..... بهر جانبازی پی هر فرصتم..... نقش سر دوشی من یا فاطمه است.... قمقمه ام پر ز آب علقمه است..... اسم رمز حمله ام یاس علی..... افسر مافوقم عباس علی..... گرچه شد فرمانده ام غائب ولی...... دلخوشم بر نایبش سید علی..... رزمنده سايبري: www.cyberi.lxb.ir


>